Milano Bergamo (Orio al Serio) oro uostas ir ką daryti ten atskridus naktį?

Porą kartų teko nuskristi į Milano Bergamo oro uostą (Orio al Serio) labai vėlai vakare.
Ryanair ketvirtadieniais (dažniausiai) siūlo skrydį Vilnius – Milanas, kurio laikas 21:45-23:15. Tokiu reisu teko skristi kelis kartus. Beje, dažniausiai būtent šį reisą galima rasti neblogomis kainomis.

Bet atsidūri oro uoste beveik vidurnaktį – kas toliau? Tai tikrai nėra patogiausias laikas, nes didelė tikimybė, kad jau per vėlu įsiregistruoti į viešbutį, o ir dar nėra taip vėlu, kad tuoj išauš rytas ir galima bus pradėti judėti. Kokias galimybes turite?

1. Nakvynė oro uoste

Du kartus teko trumpiau ar ilgiau nakvoti šiame oro uoste. Jis nedidukas ir tikrai nėra patogus, nerasite nei patogių krėslų nei erdvių laukimo salių. Bet nakvoti įmanoma.
Žmonių miegančių ant purvinokos žemės tikrai labai daug, tad teks palaukti ir ieškoti tinkamos progos įsisprausti kur nors ant žemės lopynėlio.

840c721a-914e-441d-83d3-7163b445eaffTokiu atveju siūlau turėti kokią didelę skarą, kurią galėtumėte pasikloti, kelioninę pagalvėlę ir uždarus, patogius drabužius – sportinė liemenėlė ir sportinės tamprės, džemperis ir kedai – pats geriausias derinys man. Lagaminą tokiu atveju pasistatau prie sienos ir paguldau, atremdama į jį galvą. O kuprinę pasidėjau po galva ar bent po ranka.

Tai jaunatviškas ir tikrai nepatogus būdas, bet jis nieko nekainuoja, o miegoti oro uoste ant žemės visiems yra priimtina ir oro uoste būsite tik vienas iš daugumos.

Wifi ryšys yra, nors striginėja ir ne visada prisijungia. Kavinukė dirbo tikrai labai ilgai.
Geras ir erdvus nemokamas tualetas, o iš praustuvų teka tinkamas gerti vanduo, kurio galite prisipilti į gertuvę.

Vieniems tai “nieko čia tokio“, o kitus galbūt nelabai žavi tokia alternatyva, bet nereiktų jos iškart atmesti. Oro uostas nėra didelis ir nėra jaukus, bet nakvoti jame saugu. Net jei keliauja viena jauna mergina – tikrai turėtų būti viskas gerai ir neturėtų jaustis nesaugiai. Oro uoste daug darbuotojų, daug žmonių ir nereiktų baimintis. Tai daug saugesnis ir geresnis variantas nei nakvoti ar ilgai naktį lūkuriuoti stotyse – Milano traukinių ar autobusų stotyje jaučiausi daug nejaukiau ir nesaugiau. Tad nakvynės oro uoste didžiausias minusas – nepatogumas. Bet tai ištveriama.

Po nakvynės turite įvairių alternatyvų – važiuoti į Bergamo miestą, į Milaną ar kitur. Transportas pradeda judėti, o ir iš ryto netrukus galima bus ir įsiregistruoti į hostelį.

2. Autobusas į Bergamą

Pirmą kartą šiame Orio al Serio oro uoste miegojau, laukdama būtent pirmojo autobuso į Bergamą. Apie tai rašiau senesniame įraše: ČIA .

Šis oro uostas nuo Bergamo  nutolęs – vos šešiais kilometrais. Į Bergamą galima važiuoti viešuoju transportu – visai šalia kursuoja 1A autobusas, kuris nuveš į Bergamą per 15min. Kainuoja 2,30eu įskaičiavus bagažą – stotelėje yra bilietukų automatai. Kursuoja kas 20min ir pradeda nuo 5-6ryto. Viską apie šį autobusą rasite: ČIA .

Deja, atskridus vėliu laiku, jau šie autobusai nebevažiuoja. Tad teko laukti iki pirmojo, kuris buvo apie 5:20h iš ryto. Mano įkeltoje nuorodoje – rasite ir tvarkaraščius visoms dienoms, tad pamatysite, kada galite sulaukti pirmojo autobuso ir sekančių po jo.

Su šiuo autobusu galite nuvažiuoti iki Bergamo centrinės stoties arba važiuoti toliau iki miesto centro, funikulieriaus ar net senamiesčio (jis nutolęs nuo stoties). Priklausomai nuo norų.

Bergame teko lakytis porą kartų ir tai tikrai labai gražus miestukas, kurį aplankyti tikrai verta. Tad galite apsigyventi jame ar netoliese.

3. Bergamo stotis

Bet galite ir pajudėti iš Bergamo centrinės stoties, iš kur kursuoja ir tuntas autobusų, ir traukinių. Kol dar labai ankstyvas rytas – galite praleisti jį traukinyje ar autobuse, nes dar nei muziejai, nei hosteliai, nei kavinės greičiausiai nedirbs.

620694e5-dc10-4899-8954-4d6505edbf67Visai neseniai važiavau su Flixus autobusu iš Bergamo į Veroną – vos 1,15h kelionė, kainavusi gal 5-7eu. Apie 7-8h ryte buvome Veronoje, kur ėjome pasivaikščioti ir praleidome pusdienį. Man šis variantas tikrai patiko ir tiko. Tik, kad atvažiuotum į Bergamą, reikėjo laukti šešias valandas pirmojo autobuso, tad tai nuvargino.

Už maždaug 11eu traukiniu dviese galite iš Bergamo traukiniu pasiekti ir Milaną per valandą.  Pirmas traukinys (bent mano žiūrimomis datomis) – apie 5h ryte. Jei važiuosite viešuoju transportu iš oro uosto – į jį nespėsite, bet jie kursuoja dažnai. O jei norite spėti į ankstyvąjį – reiktų iki Bergamo važiuoti su taxi, uber’iu ir rinktis brangesnį variantą.

Su traukiniais galite nuvažiuoti, kur tik norite. Ir gana nebrangiai.OMIO rasite visus pasiūlymus su laikais ir kainomis norimam maršrutui.

Galima vykti į Veroną ir iš ten į Trento miestą (man jis tiesiog nuostabus ir apsuptas alpių), galima persėdus Milane pasiekti Veneciją… na, Italijoje traukiniais galima keliauti, kur panorėsite. Per porą valandų ankstyvą rytą praleistų traukinyje (beje, jie tikrai patogūs) – galite praleisti visą dieną išsvajotame mieste.

4. Pernakvoti hostelyje ar viešbutuke

Galite susirasti hostelį vienai nakčiai, kuris būtų netoli Bergamo ar bent pakeliui į jį iš oro uosto. Vienintelė problema – autobusas nebeveš, tad reiks rinktis taxi paslaugas ar uber’į – jei Jūsų važiuoja gausesnis būrys, gali išeiti nelabai brangiai. Vienas iš variantų taxi paslaugų, galėtų būti ŠIS .

Viešbutis oro uoste:

ŠIS viešbutis yra pačiame oro uoste “Orio al Serio“ . Kapsulinis ir nedidukas, tinkamas nakčiai. Tai labai įdomus ir keistas variantas, bet kodėl gi ne? Tai tikrai geriau nei vartytis ant oro uosto grindų. Ir čia apsigyventi nakčiai galite ir viduryje nakties.

Apsigyventi galima nuo 20h, o išsikraustyti nuo 2h iki 8h ryte. Tai realiai kapsulės nuoma vienai nakčiai, kai laukiate vėlyvo ar labai ankstyvo skrydžio ar atskrendate naktį.

Aišku, patogumo nereiktų tikėtis – vienas komentatorius lietuvis rašo: Triukšmas. Karštis. Miegi ne ant patalynės, o ant plastiko gabalo. Televizorius yra bet TV nėra, vaizdo archyve keli seni filmai itališki. Neturi savo bendro tualeto ar dušu.

Bet tai ne oro uosto grindys ir bent turi savo edvę.

Bergamo Orio al Serio oro uoste įsikūrusiame kapsulių nakvynės namuose „ZZZleepandGO BGY“ veikia nemokamas belaidis internetas. Kapsulės su plokščiaekraniais televizoriais įrengtos vos už 10 m nuo skrydžių registracijos punktų.
Apgyvendinimo įstaigos svečiai naudojasi bendrais oro uosto tualetais, esančiais visai šalia kapsulių. Kapsulės įrengtos poilsio zonoje, tačiau iš terminalo vis tiek gali girdėtis triukšmas. Nors kapsulėse nustatyta patogi vidutinė temperatūra, kai kuriems svečiams rekomenduojama pasiimti anklodes.

Trumpai nakčiai pamiegoti – tokį variantą tikrai galima pabandyti. Tik, deja, jis nėra pigus. Jei tai būtų nakvynė po 20eu žmogui – susidomėčiau, nes tikrai labai išvargino nakvynė oro uoste. Bet kaina žmogui kapsulėje – 59eu. Visos kapsulės vienvietės, o vaikų apgyvendinti nėra galimybės.

Pėčiomis nuo oro uosto:

Vienas iš geresnių variantų šis, rastas booking.com svetainėje: numeris , nutolęs vos kilometrą nuo oro uosto, tad galima ir nueiti pėščiomis. Įsiregistruoti leidžia iki vidurnakčio. Butukas su visais patogumais, privačiu vonios kambariu ir įskaičiuotais pusryčiais. Kaina dviems – 68eu, trims – 93eu, keturiems – 123eu, vienam – 53,50eu. (Kainos tokios, kokias man sistema rodo berašant ir gali kisti). Tai gana sąlyginai nebrangus variantas, kuris gali būtų išsigelbėjimu, jei atvykstate vėlai. Tik jis labai dažnai užsakytas, tad galite nerasti laisvų apartamentų, jei kelionė laukia gana greitai – bet jei planuojatės iš anksto, galbūt Jums pasiseks. Komentarai geri, atrodo patogiai, o pigiau rasti sunku (už privatų kambarį su patogumais).

Dar vienas variantas – 1,2 km nuo oro uosto nutolęs viešbutis B&B CENTRALE , galite įsiregistruoti iki vidurnakčio (tikiu, kad leis ir vėliau), įskaičiuoti pusryčiai. Kaina – 69eu dviems. Labai gerai įvertintas. Beje, jie siūlo ir pervėžimus iš/į oro uostą, tad reiktų pasidomėti apie įkainius ir ar vėlai vakare galima būtų pasinaudoti – tai irgi puikus variantas.

Dar vienas  numeris dviems už 61eu nakčiai, nutolęs 1,2km nuo oro uosto. Pigesnis variantas – atskiras miegamasis kambarys, bendras vonios kambarys. Tik apsigyventi galima iki 23:30, tad reiktų tartis su apgyvendinimo įstaiga, ar leistų šiek tiek vėluoti, nes greičiausiai po mano minėto vėlyvo skrydžio – nespėsite.

5. Važiuoti į Milaną

Iš oro uosto perkame pervežimus autobusu į Milano centrinę stotį.
Labai siūlau pasirinkti “Teravision“ linijas, o ne “Autostradale“.

40211693_2121119644567103_5159853570589196288_nKartą nusipirkom “Autostradale“ bilietus ir jie nueėjo vėjais, nes paskutinis autobusas išvažiuoja apie 23h, o pirmas tik apie 7h ryte. “Ryanair“ siūlė būtent šią kompaniją, o perkant nepasidomėjome ir teko pasinaudoti tik bilietu atgal, kurio laikas tiko (iš Milano į oro uostą), o į priekį mums toks variantas tiesiog netiko. Tada pasirinkom važiavimą į Bergamą pirmuoju autobusu ir iš ten vykome į Veroną su flixus autobusu.

Dabar visai neseniai važiavome su “Teravision“. Nusileidus lėktuvui teko keturias valandas palaukti, bet tiek ištverti tikrai įmanoma ir tai su mumis darė labai daug žmonių. Važiavome su “Teravision“ autobusu į Milano centrinę stotį 3:40h ryte – po geros valandos jau buvom Milane. Autobusas patogus, dar anksčiau pusvalandžiu atvažiavo ir galėjome į jį atsisėsti palaukti, kur pasnaudėme. Mokėjom dviese 12eu. (perkant ir atgal –  atgaliniai 10eu).

6. O Milane?

Mes nuvykome į Milano centrinę stotį, kur buvome prieš 5h ryte.
Ten laukėme traukinio. Nusipirkome bilietus į Turiną.
Išvažiavome 5:18h, o 7:10h jau buvome Turine. Jau šviesu, visi šveičia pusrytinius saldėsius ir žmonių srautas didelis. Ten pasidėjome lagaminus stoties saugykloje ir pusdienį vaikščiojome po miestą, kur vakare traukiniu išvykom į Genują, kur jau apsigyvenom hostelyje. Tai vienas iš variantų ir Jums.

unspecifiedfefVienintelis keistas dalykas – Milano stotyje viešasis (mokamas) tualetas veikia tik nuo 6h ryto, o mes buvome anksčiau, tad verta tai žinoti, jei planuojate ilgai laukti stotyje ar norite ten apsilankyti. Iki ryto stotyje neveikia ir visos parduotuvėlės – vandens galėsite nusipirkti automatuose prie pat bėgių.

Turėjau variantą važiuoti su flixus autobusu iš Milano, bet tokį variantą greitai atmečiau, nes būtinai atkreipkite dėmesį, jog flixus išvažiuoja iš visai kitos stoties – Lampugnano – , nutolusios nuo centrinės 6km atstūmu. Dieną tą atstumą nėra sunku įveikti metro, bet, deja, metro savo darbą pradeda jau kiek vėliau iš ryto.

–

Tiesa ta, kad toks nuskridimo laikas toli gražu ne tobulas ir diskomforto teks patirti. Jei jo norisi kuo mažiau – visada galima užsisakyti viešbutį kur netoli ir nuvažiuoti su taxi.
Pats pigiausias variantas – miegojimas ant žemės. Pasiplanuokite iš anksto, apžvelkite alternatyvas… ir priimkite priimtiniausią sau sprendimą. Kelionės nėra vien komfortiškos ir lengvos, bet jos nuostabios.